18 January 2012

Taman Puncak Jalil (PUJ)

Sengaja teman nak crita sikit pasal Taman Puncak Jalil, teman tak duduk kat taman nie, cuma teman selalu lalu kat kawasan taman nie untuk pergi ke opis.. mulai dari tahun 2008, teman dah lihat perkembangan dan kemajuan yang berlaku disekitar Taman Puncak Jalil nie...

Turning point yang memangkin kemajuan taman ini adalah penyiapan lot-lot komersial di sekitar PUJ3. Bagi teman, lokasi lot-lot komersial nie sangat strategik, ditengah-tengah rumah di PUJ ini. Ye la, sebelum penduduk kat PUJ ni kena pergi ke Equine untuk membeli barang keperluan. Tapi sekarang, tidak perlu lagi. Antara kedai-kedai yang teman rasakan yang mendapat sambutan seperti MYMydin, 7eleven, kedai makan K-Chiang Mai. Tak perlu rasakan teman listkan kedai-kedai yang wujud kat PUJ.

Dengan perkembangan ini, teman rasa harga hartanah kat kawasan PUJ juga makin naik. Dulu kalau sebut PUJ, semua orang takut nak masuk, sebab banyak rumah kosong. Tapi sekarang tidak lagi, malahan lokasi PUJ nie sangat strategik untuk KL, Puchong, Seri Kembangan dan Putrajaya.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.