04 January 2012

T.A.H.U.N 2.0.1.2

Tahun 2011 telah berlalu pergi... 2012 telah tiba.
Tahun berganti tahun... apa makna kepada kita?
Bagi teman, 2011 dilalui dengan penuh warna warni...
banyak perkara menarik yang teman  lalui...

Pertama, pasal keluarga...
ariana dah makin membesar... semakin 'banyak akal'.. bermacam2 keletahnya...yang membuatkan teman rasa 'happy; sangat. Mama Ariana pun teman rasa memang pelengkap kepada kami 3 beranak. Tanpa mama, tentu kami akan sunyi.

Kedua, Mak Piah, mak teman,
mak makin lanjut usia... namun mak masih sihat walaupun mak akan cepat penat, jika berjalan jauh. Aku bersyukur sangat kerana dapat menggembirakan mak, terutama bila balik kampung .... mak nampak happy melihat keletah cucunya, ariana. Seboleh mungkin aku nak mak happy dengan aku, perkara wajib, aku akan bawa mak pergi shopping barang dapur, setiap kali aku balik kampung... perkara wajib yang mak akan beli, beras, tepung dan gula... lapang sungguh dada aku bila dapat berbakti kepada mak.   

Ketiga, kerjaya
selagi belum tutup mata, kerja! kerja! kerja. walaupun aku rasa aku perlukan tempat baru dan suasana baru, aku tetap menjalankan tugas aku sekarang sebaik mungkin. yang bestnye, aku dapat merasa kenaikan gaji. bersyukur sangat. maybe rezeki ariana dan mama ariana.

Final, kehidupan.
Sebagai manusia dan khalifah dimuka bumi ini, aku bersyukur dengan limpah kurnia dan rahmat yang diberikan oleh Allah. Namun aku sedar, masih banyak ruang yang perlu aku baiki terutama dalam menunaikan 5 rukun islam.

AZAM 2012.
Biarlah aku kekal dengan apa yang aku miliki, jika dimurahkan rezeki perkara yang PATUT aku capai dalam 2012 adalah :
  • beli rumah 'lepap'
  • tambah ahli 'keluarga'
  • meningkatkan iman dan amal.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.