25 February 2013

Iswara Make Over : Central Lock

Hujung minggu baru, aku telah meluangkan masa untuk meneruskan kerja-kerja make over Iswara aku. Ada la beberapa spare part yang aku nak ganti. Tapi masalahnya, aku tak pasti kedai accessories mana yang bagus di kawasan Puchong.

Meredah-redah jugak aku nak mencari kedai accessories nie, mula aku pergi sekitar Taman Puchong Utama, kat kawasan komersil bersebelahan dengan Carrefour. Aku berenti dan dah masuk nak tanya, malangnya tak sorang pun yang sudi nak melayan pertanyaan aku. Apa lagi, aku pun blah.

Kemudian aku pergi ke Taman Puchong Prima dan Taman Puchong Perdana, tapi tak jumpa kedai. Ada yang aku tapi tak menarik minat aku.

Last, aku singgah kedai kat kawasan Tesco Puchong, aku tak pasti lak Puchong. Aku tanya budak kedai, nak minta dia tengok central lock, dia kata mungkin main central kt pintu pemandu tu rosak, satu barang RM50. Minta kurang tak dapat, aku pun setuju je la.

Aku minta dia check, motor turun-naik cermin kereta, dan memang motor dah tak berfungsi. Kalau tukar, harganya RM85... minta kurang dapat RM80. dan last sekali, aku suruh dia pasang sticker hitam ke atas cermin, nak kasi kurang silau sikit. So total yang aku kena bayar adalah sebanyak RM140.

Budak bengkel minta boleh pula minta ngan aku bayar separuh kat dia, separuh lagi kat kaunter. Aku tak kisah, cuma aku agak budak nie nak songlap kot duit boss dia. Lepas tu aku tengok budak nie macam risau, tapi memang boss dia tak perasan, sampai satu gulong sticker hitam, dia boleh pulak tertinggal kat dalam kereta aku, kat bahagian belakang. Aku pun perasan setelah sampai ke rumah. 

Bagi korang la, patut tak aku pulang balik gulungan itu atau aku buat tak tau je. Bukan aku curi pun, budak bengkel tu yang salah letak. Nanti la aku fikir nak buat ape. Pasni, aku tunggu dan simpan bajet sikit untuk g cat lak, dalam RM1.5k.

2 comments:

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.