09 January 2013

Nak jadi Ejen Insuran

Semalam aku pergi renew insuran kereta kancil. dan kali ini aku telah pergi ke tempat ejen insuran yang sama, yang aku pernah berurusan sebelum ini. So selesailah urusan renew insuran. Road tax pun dah selamat dihidupkan. Maka, terbang la RM dengan bayaran lebih kurang RM300++.

Apa yang aku peratikan, mudahnya keje jadi ejen insuran nie. Tok tik, tok tik key-in dalam komputer, customer setuju, terima bayaran dan beri cover note. Mudahkan. Rasanya ejen tu takyah pikir risiko pun kat customer tu, ye la depa cuma ejen je. Jika ada yang nak buat tuntutan, customer kena terus berurusan direct dengan insuran company. 

Aku terpikir. Maybe aku boleh explore untuk buat part time untuk jadi ejen insuran. Masih mencari-cari, apa kelebihan dan kekurangannya. Agaknya macam mane nak jadi ejen insuran nie. Ada sahabat yang bagitau, kena ambil dan lulus exam.

Aku rasa aku ingin mencuba untuk jadi ejen insuran. Yang lebih penting aku nak cari ilmu berkaitan insuran nie. Teringat dulu masa kat U, ramai kawan-kawan yang subjek Pengurusan Insuran tapi masa tu aku ambil subjek Pengurusan Hartanah... rupa-rupanya, bagus jugak jika dulu aku dah belajar serba sedikit mengenai ilmu insuran. Tapi aku rasa masih belum terlambat kot. 

Rasanya, niat nie mungkin akan jadi Perkara Ketiga yang aku perlu explore dalam tahun 2013. Apakah Perkara Pertama dan Perkara Kedua. Jika anda follow entry aku yang sebelum mungkin akan perasan apakah ia.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.