30 June 2011

Mak Teman



'Janji Syurga' ... tajuk drama arahan Rashid Sibir. Aku tengok kat Prima. Biasa drama arahan Rashid Sibir, memang menginsafkan. Drama ini mengisahkan anak lelaki yang tidak berkahwin, menjaga emaknya yang sakit. Dalam pada beliau redho menjaga maknye, timbul juga perasaan marah dan hilang sabar. Namun akhirnya, dia sedar tanggungjawab menjaga maknya yang sakit merupakan satu kewajipan yang tidak boleh tidak perlu diambil tanggungjawabnya.

Teman memang terkesan dengan drama nie. Bukan aper, bila masuk bab anak taat dengan mak, jiwa halus teman pasti akan tersentuh. Apa yang teman bayangkan, cukup ke apa yang teman dah buat kat mak teman. Sehingga saat ini, mak teman masih sihat lagi.... walaupun usianya dah masuk 65 lebih....cukup ke, dengan hanya jumpa sekali sekala bila teman balik kampung... cukup ke, takat teman kasi duit yang tidak seberapa....cukup ke, kalu teman sekadar telefon je.... yang rasanya boleh dibilang dengan jari....

Teman fikir2 balik, masa untuk teman berjasa dengan mak teman makin singkat. Eloknya teman kena ambil manfaat peluang dan masa yang masih ader. Moga tuhan membuka jalan untuk teman ke arah itu.

1 comment:

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.