11 March 2013

Keinginan bid rumah lelong?

Entah la... niat dan planning aku memang nak cari barang sebijik dua rumah apartment, dengan niat untuk disewakan. Tapi dengan bajet bawah RM100 ribu, buleh aku katakan hampir mustahil untuk harga itu di kawasan Lembah Klang.

Sekarang nie, tak banyak apartment medium cost yang dibina oleh pemaju, mereka lebih suka buat kondominium dan servis apartment. Harganya pulak, amat la tinggi, antara 250k - 350k.

Apakah ini ada kaitan dengan dasar perumahan yang dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri Selangor sekarang. Sebab dulu aku rasa ada la jugak medium apartment yang dibangunkan.  

Tapi aku tengok, kalau rumah lelong masih ada peluang lagi. Blogger yang fokus kat rumah lelong siap boleh dapat dua tiga biji rumah sekali, walaupun banyak kali kalah. Basically, aku faham macam mana proses rumah lelong. Cuma, aku tak pernah cuba untuk bid dan masuk proses lelongan. 

Satu perkara yang aku bimbang dan takut nak ambil risiko beli rumah lelong, takut rumah tersebut berada dalam keadaan teruk dan banyak bil yang tak nampak. 

Gitu la... biarlah aku layan dulu keinginan ini.  

2 comments:

  1. Assalam tuan. klu untuk sewa lelong adalah jalan yang terbaik. insyallah rezeki ada untuk menang reserved price

    ReplyDelete
  2. 1st time mmg rasa takut2, lepas tu dah okay dah

    ReplyDelete

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.