18 March 2013

Shopping di Jalan TAR

Jalan TAR sangat femes, terutama bila musim perayaan. Hampir semua orang suka dan biasa berjalan-jalan di sana. Tapi aku pun tak pasti apa yang best sangat, mungkin sebab banyak pilihan barangan dan banyak kedai. Selalunya orang akan bershopping kain dan tudung di situ.

Semalam aku pun telah berkunjung ke sana, biasanya kitaorang akan parking kat Sogo, tapi untuk kali ini kita orang decide nak parking kat tempat lain... akhirnya kita orang parking kat Semua House, mulanya kitaorang ingat dikenakan bayaran RM4 sekali masuk, banner bukan main besar, propanya je lebih. RM4 hanya untuk pengunjung selepas 4 petang, di waktu bukan hujung minggu. Maka, kitaorang pun dikenakan kadar biasa, jumlah parking yang aku kena bayar adalah RM9 (lebih kurang 3jam ++). Agak banyak jugak lot parking kat Semua House nie. Kitaorang parking kat sini sebab nak g Jakel. Sambil tu nak survey juga la, kat Gulati's, Maya Silk... tapi kat situ mahai beb... akhir Jakel jugak yang menjadi pilihan.

Apa yang aku perasan, ada jugak lot kedai kat Semua House yang tutup. Maybe bisnes tak berapa baik kot. Tapi tak la banyak sangat. Turun dari Semua House, jalan menuju ke Masjid India. Ibarat anda berada di Madras, India. Sebabnya pengunjung di dominasi oleh orang depa je. Ramai orang luar yang suka cari makan di negara kita.

Satu lagi bab gerai-gerai makan. Memang ada banyak jugak la yang aku perasan tapi tekak aku tak lalu nak membeli makanan disitu, bukan apa, aku kurang yakin dengan tahap kebersihannya... especially bab air minum, takut depa belasah air paip je. Silap buleh sakit perut. Hakikatnya, orang lain ok je kan.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.