17 December 2012

D'Island, X2 Residency dan City of Green

Aku telah mengambil kesempatan untuk bersiar-siar sambil meninjau peluang pelaburan hartanah di kawasan Puchong. Mula-mula aku masuk ikut Bandar Bukit Puchong, dan terus sampai ke D'Island. Wah! memang gempak gak perumahan D'island nie. Ibarat duduk di sebuah pulau, sebuah tasik yang indah. Agaknya cuma ada satu jalan masuk je kot. Harga rumah aku tak tau, tapi melihat kepada bentuk rumah mau berjuta agaknya.

Kemudian, aku lalu kat Taman Tasik Prima, masuk sampai ke Taman Mas Sepang. Aku mencari-cari arah ke sebuah kondo yang masih dalam pembinaan sebab buleh nampak dari jauh, aku jumpa la pejabat jualan Kondo iaitu X2 Residency. Tapi aku tak masuk pun, cuma tengok dari jauh. Aku rasa harga kondo nie memang mahal dan lokasinya tidak la menarik sangat. Bila tengok dalam iproperty harganya 739K.

Kat kawasan Puchong ada satu lagi kondo yang masih dibuka untuk jualan iaitu The Wharf. Bila aku search memang depa aku masih buat jualan, tapi harganya tetap jua aku tak tau... aku agak tak lari dari RM300k ++. Dalam iproperty harganya yang paling rendah adalah RM293,140.

Bila aku balik rumah nampak pulak banner kat jalan di Lebuhraya Sg Besi menuju ke Bukit Jalil, ada kondo yang dikenali sebagai City of Greens, juga aku tak pergi tengok kat pejabat jualan. Bila aku search kat internet, sudah banyak forum bagi yang bincangkan hartanah ini. Harga yang disebut dalam iproperty adalah RM699K.

Itu lah gambaran harga bagi hartanah baru dibina disekitar kawasan Puchong. Bagi aku harganya bukanlah harga yang mampu milik. Yang membeli agaknya memang mempunyai kemampuan atau pendapatan yang tinggi. Kalau kita tengok dari segi lokasi, tidaklah terlalu 'perdana' pun, ada je yang dibina dikawasan masih belum matang lagi.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.