11 September 2012

HOME FOR INVESTMENT : MISSION HFI

Aku baru dapat idea... berkat kerajinan aku membaca rumah blog-blog hartanah, rasanya aku telah faham berkaitan dengan isu pembelian rumah nie tak kira sama ada membeli dengan pemaju, membeli secara lelongan atau membeli secara subsale.

Mulai hari ini, 11 September 2012, aku telah mencipta satu misi untuk aku sendiri, dan misi ini dikenali sebagai 911 MISSION HFI. Ok tak aku guna nama nie. Ok la buat masa nie. Apa sasaran aku dengan misi nie, berikut adalah Mission Statement yang aku plan :
  • Membeli sebuah rumah (flat / apartment / kondo). 
  • Harga maksimum yang aku tetapkan adalah RM 70,000.   
  • Pembelian secara subsale (kalau ada rumah baru dalam range ini pun boleh).
  • Lokasi rumah mestilah dikawasan yang strategik (sekitar lembah klang).
  • Pembiayaan menggunakan khidmat pinjaman bank. LTV aku tinggal 70% je.
  • Pembelian ini adalah untuk disewakan.
  • Setiap urusan pembelian ini akan aku update didalam blog ini mengikut kaca mata aku sebagai perkongsian.
  • Misi ini perlu diselesaikan sebelum 31 Disember 2013. 
Kenapa sahabat yang membaca dan memahami mission statement aku nie, korang boleh mencadangkan lokasi apartment yang boleh aku survey untuk aku mulakan misi ini.

Aku juga mohon doa kalian supaya aku dapat menjayakan misi ini. Amin.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.