17 February 2015

Beli rumah sebelum GST.

Agaknya anda telah faham konsep dan pelaksanaan GST. Kalau masih tak faham, elok la anda berusaha untuk memahamkannya. Aku tertarik dengan satu grafik yang dikeluarkan oleh iproperty berkaitan membeli rumah sebelum GST. So fikir-fikirkan la. 


3 comments:

  1. Salam tuan. Maaf komen di sini. Saya cuma nak bertanya, setelah consent telah diperolehi, bolehkah kita menukar lawyer? Lawyer saya bermasalah, walaupun sudah 3 minggu dpt consent tetapi sehingga jumaat lepas, proses seterusnya langsung tidka berjalan kerana msalah kewangan, runner tak dibayar, ramai staff berhenti dan kes menimbun. Lawyer fees sy dah byr sepenuhnya. Saya rela rugi lawyer fees itu daripada file sy langsung tidak bersentuh. Terima kasih tuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkara pokoknya anda perlu bincang dengan lawyer tersebut, supaya win-win situation berlaku.

      Delete
  2. salam..maaf tuan saya sedang buntu & mintak bantuan tuan..saya dalam proses pembelian rumah..rumah tersebut berharga 334,305(new project)..saya sudah membuat booking lot bumi..loan saya dah lepas..letter offer,spa,sy sudah saign..tapi lepas saya saign semua document saya di minta daftar ke SUK bahagian hartanah..kemudian sy di nyatakan tidak layak untok membeli bumi lot kerana status keturunan sy di surat beranak sy..ejen minta sy tukar kepada lot internasional lot..tapi sy merasa harga international lot terlalu tinggi..jika saya batal kan loan yg dah approved dan dah saign letter offer & spa tersebut..akan kah saya di kenakan penalti dan beraoa penalti yg harus sy bayar..minta bantuan addmin kerana sy baru dlm urusan pembelian rumah..

    ReplyDelete

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.