16 April 2013

Malaysia Memilih !

Dua tiga hari aku aku sering melihat dan mendengar kenyataan 'Malaysia Memilih'... sebenarnya aku rasa sangat janggal penggunaan perkataan ini.. seakan ianya ada kekurangan sesuatu.

Ye aku tahu... anda pun tahu... musim pilihanraya telah tiba. Tagline ini digunakan untuk menarik rakyat malaysia untuk mengundi dan memilih kerajaan yang akan memerintah.

Ramai orang kata... rasanya, semua orang kata PRU13 ini merupakan pilihanraya yang paling sengit dalam sejarah, tanda-tanda awalnya dilihat begitu, sengit dari segi persediaan antara parti pemerintah dengan persediaan parti pembangkang.

Yang jelas, masing-masing telah membentangkan manisfesto... tapi aku rasa isi manifesto masing-masing 'sama tapi bukan dia'....

Satu lagi, trend memperkenalkan bakal calon lebih daripada waktu penamaan calon, kalau dulu teka teki bakal calon akan diketahui sehingga ke saat waktu penamaan calon di pusat penamaan calon. trend ini yang bagusnya, pengundi  dah tahu sapa bakal-bakal calon yang bertanding di kawasan masing-masing, trend ini patut dikekalkan pada PRU yang akan datang.

Bab persediaan awal, ye bagi aku memang sengit antara parti-parti yang bertanding... tapi adakah sengit ini akan diterjemah dalam keputusanya nanti... sama-sama kita lihat.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.