20 October 2012

HFI : Masih buntu?

Dengan keazaman yang tinggi untuk menjayakan misi HFI,  aku telah menjalankan survey di beberapa kawasan perumahan seperti Kota Warisan dan Bandar Baru Nilai. Namun, pencarian aku masih belum membuahkan hasil yang diharapkan.

Dekat kota warisan, pemaju ada cadangan nak bina low medium cost apartmen tapi baru setakat dibuka untuk pendaftaran sahaja. bila aku tanya, harga pun depa masih belum tahu lagi. mungkin setahun dua lagi kot.

Di bandar baru Nilai pula, banyak pembangunan rumah teres sahaja, which harganya yang melebihi dari apa yang aku nak cari. Aku tak nampak langsung kot ada planning yang nak buat apartmen, walaupun di kawasan USIM.

Survey kat mudah pun makin jarang aku sebabnya rumah dibawah 70k, kebanyakan adalah rumah kos rendah dan difahamkan adalah kawalan oleh LPHS.

Setakat ini, nothing improve, still the same. and aku buntu ?

1 comment:

  1. Boh, try tengok Apartmen Seremban Putra. Murah pulok harganyo. Ada apa2 info tak pasal projek ni. Kawe tengok kat Mapex tadi. Rumah pangsa 5 tingkat tp ada lift. banyak lagi kosong.

    ReplyDelete

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.