23 April 2008

Permulaan Ke Arah Yang Satu.

Blog dilihat telah membuka mata banyak pihak, samada pihak pemerintah ataupun pihak yang mahu memerintah. Pencetus revolusiblog mempunyai daya pemikiran yang jauh ke hadapan. Aku turut terpanggil untuk menceburi arena blogger ini dengan harapan dapat meningkatkan pengetahuan dan memahami nikmat sebenar sebagai seorang blogger.

Revolusi Politik melalui BLOG.

PRU 12 telah memperlihatkan, beberapa juara blog mampu keluar sebagai wakil rakyat, tak kira la dari parti mana, yang memerintah atau yang mahu memerintah. Situasi ini menggambarkan pengaruhnya ke dalam diri masyarakat. Tetapi adakah ianya benar - benar mempengaruhi masyarakat pada hari ini. Untuk itu, kita akan melihat perkara ini mulai saat ini hingga ke masa - masa mendatang.

Industri Hiburan di Malaysia dalam keadaan tenat.

Adakah kenyataan ini benar. Tiada fakta yang dapat menyokong, cuma berdasarkan pemerhatian ianya benar. Dalam tempoh beberapa tahun kebelakangan ini, hanya berapa album baru yang dikeluarkan. Bilangannya amat menyedihkan. Kenapa ini berlaku ? Adakah artis kita sudah ketandusan idea, tiada duit untuk buat album dan seribu satu alasan boleh kita berikan. Masyarakat Malaysia pada hari ini juga sudah tidak hairan ini. Banyak hiburan alternatif yang boleh diterima. Stesen radio swasta yang tumbuh bagaikan cendawan menyebabkan kita tak perlu membeli kaset atau CD untuk mendengar lagu - lagu baru yang keluar daripada pasaran. Cukup sekadar kita memilih radio swasta yang mampu menghiburkan. Mungkin juga terlalu banyak konsert terbuka secara percuma seperti jom heboh, konsert gegar, hot FM big jam. Maka kita tak perlu terkejar - kejar untuk menunggu album baru keluar.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.