26 March 2012

Kerja itu nikmat kehidupan?

....Cuba bayangkan, bila kita bangun pagi-pagi, kita takde tujuan? nak pergi keja, tapi kita tak keja, takde pejabat, tak kawan-kawan opis. kalu dah takder keja, takkan kita asyik nak g jalan2 je atau g windows shopping....

itulah perasaannya bila kita takde kerja, pasti kita akan hilang punca. cumanya kita nie bila bekerja, kita akan rasa terbeban. sebabnya, kita nak yang terbaik, yang jadi yang paling pandai buat kerja, bila kita tak  mampu nak mencapai standard yang kita sendiri letak, tu la punca kita rasa kita nie tidak menyumbang dalam pekerjaan kita. ibaratnya, macam makan gaji buta.

kita dan kerja sebenarnya bersulam dalam sebuah kehidupan. dengan adanya pekerjaan, warna kehidupan kita akan berwarna warni, bila kita ada banyak sangat keja, kita akan rasa stress, kita pilih warna Merah, bila dapat gaji, kita rasa happy sangat, kita akan pilih warna biru, bila kita rasa dah berjaya menyiapkan satu tugasan yang diberikan dengan baik, kita akan pilih warna pink... sebab itu bagi aku kerja itu satu nikmat dalam hidup kita.

No comments:

Post a Comment

Bertindaklah dengan berfikir dan bertanggungjawab.